loading...
معرفت امام زمان
سلام

به سایت خودتون خوش امدید با گذاشتن نظر ما را خوشحال کنید

رضا بازدید : 71 دوشنبه 23 مرداد 1391 نظرات (0)

   اگر با امام زمان ارتباطي نداريد امشب بگوئيد خدايا اتصال ما را وصل كن به كانال سلامتي تا ما هم سالم شويم. خدايا تو همه جوره از ما پذيرائي كردي امشب كه اوجش است خواهش مي كنيم ولو چند لحظه اتصال ما را برقرار كن تا زنده و سالم شويم.

*       وقتي ارتباطتان با امام زمان برقرار شد زنده مي شويد، مي فهميد چه مسيري بايد برويد، مي رويد دنبال بهترين كارها و اينجا گوشتان باز مي شود .وقتي فهميديد امام زمان خير لكم از پول و ماشين و همسر و.... امام زمان را هدف قرار مي دهيد و رأس همه امور قرار مي دهيد و تحت اين عقيده مي رسيد به آنجا كه از اولياء امام زمان مي شويد.

*      اوج بركت و رحمت و مغفرت الهي در اين سه شب قدر است.

*      اين سه شب هر يك مي توانند تكميل كننده شب قدر باشند.يك شب مغفرت، يك شب رحمت و شب قدر هم بركت كه اوج پذيراي الهي است. اوج نزول رحمت و بركت الهي است. كه اگر قدر بدانيد شما راه هزار ساله را مي توانيد طي كنيد و امتياز كامل را بگيريد و در نامه عمل خودتان ثبت كنيد.

*      بركت يعني شما يك صلوات مي فرستيد يا كشاورز يك بذر مي كارد يك خوشه مي مي آيد و يك وقت 70 خوشه در مي آيد. اين مي شود بركت. شما در اين ماه نفستان تسبيح است و نومكم فيه عباده. خوابتان عبادت است و عبادت شما، ذكر شما، نماز وقرآن شما بركت پيدا كرده چندين و چند هزار برابر محسوب مي شود.   

*      وقتي شما درخواست سلام و صلوات براي امام زمان مي كنيد(خصوصا شب قدر) امام زمان هم دستهاي مباركش را بلند مي كند براي شما درخواست سلامتي مي كنند و همين دعا (اللهم كن لوليك) را عينا براي شما مي كنند.

*      گفته اند احيا نگه داريد نگفته اند بيدار باشيد. در اصطلاحات و مسائل ديني خوب دقت كنيد، همينجوري رد نشويد.

*      اين شبها را گفته اند احيا نگهداريد يعني زنده كنيد خودتان را. ممكن است اشخاصي بيدار باشند ولي در عين حال زنده نباشند يا خواب باشند و ممكن هم هست عده اي بخوابند ولي زنده و بيدار باشند. رسول اكرمr فرمود: و نومكم فيه عباده، خواب چه كساني عبادت است؟ كساني كه زنده باشند. اين جسم مطرح نيست. منظور از نظر روحي است.

*      خيليها در مساجد مي نشينند اشك مي ريزند، اما خوابند. خواب مي آيند و خواب مي روند. فرقي به حالشان نمي كند. عادي هستند. سال ديگر همين روش را دارند هيچ رشد و پيشرفت معنوي ندارند.

*      كساني كه از اين ماه استفاده كرده اند الان بايد حس كنند روحشان با اين سه غذا تغذيه و تقويت شده است.

*      كسي كه از غذاي رحمت الهي در ماه رمضان استفاده كرده باشد بايد بوي رحمت الهي بدهد. بايد آينه ي رحمت الهي شده باشد و عبادالرحمان شده باشد.

*      غذاي مغفرت را كه استفاده كرده، مشمول مغفرت الهي شده باشد.

*      بب

وظايف شاگرد

*    يك شاگرد بايد طوري تنظيم كند برنامه زندگيش را كه به طور مستمر و مدام در اختيار و كنار استادش باشد، بتواند مسائل تزكيه نفس و علمي را بياموزد. سلمان فارسي 400 سال عمر كرد، اساتيد خيلي زيادي داشت تا رسيد به اميرالمؤمنين، با همه آن كرامات و ارتباطات بسيار خوبي كه داشت كه خود معصوم برايش زيارتنامه مي خواند، كه اين بسيار مقام بالائي است و شرف و درجه علمي سلمان را مي رساند، با اين حال مي گويد: من در راه رفتن پايم را جاي پاي اميرالمؤمنين مي گذارم. حتي در راه رفتن تنظيم مي كند.

*    نبايد تعيين تكليف براي استاد كند. بايد تمرين كنيد عبد شويد. يك عبد كوچكترين دخل و تصرفي در وقتش ندارد.

*    آيه قرآن است كه اي رسول مسلمان هر جا مي خواهد برود بايد بيايد از تو اذن بگيرد. اگر اذن دادي مي تواند برود، اگر ندادي نمي تواند برود. ما كه آزاد نيستيم هر كار خواستيم بكنيم. بايد خودمان را واقعا تحت تربيت قرار بدهيم تا تربيت شويم.

*    آنچه كه استاد مي گويد ممكن است ظاهر كلام خلاف خواسته و فهم شما باشد ولي گوش كنيد، ظاهر را مي بينيد ولي حكمتش را نمي دانيد: عسي ان تحبوا شيئا فهو شر لكم، گاهي اوقات شما يك چيزي را دوست داريد فكر مي كنيد خوبي در آن است، خدا مي گويد اين ظاهرش است فهو شر لكم، آن براي شما دردسر است. اينها ظريف مي شود.يك استاد خير و صلاح شما را مي بيند. شما شور واشتياق داريد يك كاري را انجام دهيد، استاد يك كلمه مي گويد: نكن، اين مي رساند كه صلاح شما نيست. انجام ندهيد. اگر انجام داديد به دردسر مي افتيد و تا بخواهيد بيرون بياييد صدمه زيادي مي خوريد.

*    مقيد باشيد به آنچه گفته مي شود گوش بدهيد. كساني كه گوش ندادند ضربه خورده اند.

*    در مشورت كردن و پرسيدن مسئله آن مسأله را شفاف، كوتاه، صريح و لب مطلب را سؤال كند

*    گاهي نياز به اجتهاد و فهم خودتان دارد بايد بررسي كنيد تشخيص دهيد و نتيجه را به استاد گزارش دهيد. به فكر من رسيده اين كار بهتره شما چي صلاح مي دانيد؟

*    شخصي آمد خدمت امام صادق يك سيب را نصف كرد و گفت: آقا اگر شما بگوئيد نصف اين سيب حلال و نصف ديگرش حرام است من حتي سؤال نمي كنم چرا؟

*      بايد روحيه بندگي و اطاعت را در خودتان تقويت كنيد.

*    يك سالك الي الله بايد از خدا بخواهد بر توفيقاتش بيافزايد. يكي از توفيقات اين است كه بتواند استاد روحيش را ببيند. كه هم جديتر مي شود هم مسائلي در روحش پياده مي شود. و بعد بايد هماهنگ باشد با استادش، ما تا كي باشيم؟ برنامه مان چيه؟

*     حتما نبايد سؤال داشته باشد تا برود خدمت استادش اين نشانه خواب است. اگر كسي مترصد روحياتش باشد مي بيند خيلي جاي كار هست. خيلي مسائل پيش مي آيد كه براي انسان قفله نمي تواند بازش كند. حتما نبايد سوال بپرسد سؤال را تلفني هم مي شود پرسيد. مسئله روحيات است. انسان بايد خودش را عرضه كند. اگر محاسبه مراقبه داشته باشيد يكسري از ضعفهايتان مشهود مي شود.تزكيه نفس خيلي مهم و حساس است.

*    اگر انسان در حال سير و سلوك باشد، اوج گرفته، در ملكوت و معنويات سير مي كند، هر لحظه نياز به نظارت و ملاقات استادش دارد در سير و سلوكش در كشفياتش.

*    هر جا انسان احساس بي نيازي كرد نقطه شروع خوابش است. خوابي كه اگر زود برطرفش نكند تبديل به اغما و مرگ روحي مي شود.

*    شاگرد بايد روي كوچكترين مشكل كه احساس مي كند در او هست واكنش نشان دهد، اگر در توانش هست برطرفش كند، اگر راهش را بلد نيست، علمش را ندارد از استادش بپرسد. بي تفاوت نباشد. مثلا در مجلسي از خانمي تعريف و تمجيد مي كنند احساس مي كنيد ته دلتان يك درصد، يك سر سوزن نسبت به آن خانم يك چيزي وارد مي شود اين را توجه كند.اين همان بذر ريز حسد است كه دارد سوسو مي زند. اگر توجه نكند تبديل مي شود به درخت حسادت. يا در مجلسي به شما توجهي نكردند ناراحت شديد يا اگر توجه كردند خوشحال شديد اين كار عيب دارد.

*    گاهي اوقات استاد در جمع بعضي اشكالات را اشاره مي كند براي اينكه متوجه شوند بعد بايد مراجعه كنند درمان خصوصي را بپرسند. ممكن است در جمع يك راه درمان را ارائه دهند اما آن عام است، خصوصي ممكن است چندان اثري نداشته باشد.

*    خدا را با آياتش مي شود شناخت و از طريق آياتش مي شود بندگي كرد. اميرالمؤمنين مي فرمايند: انا عبد من عبيد محمد صلي الله عليه و آله، خودش را بنده رسول اكرم مي داند چون بندگي او را بندگي خداي تعالي مي داند ما نمي توانيم خدا را بشناسيم چطور مي توانيم خدا را بندگي كنيم؟ با بندگي كردن معصومين، با كرنش و تواضع در مقابل آنها. اينها سرنخ است بگيريد و برويد جلو.

مرحله محبت

*    حضرت موسي به خاطر ادب و محبت زيادش به اين مقام رسيد. مي گويد خدا مرا ادب كرده است.

*    كسي كه محبت دارد تمام فكرش، انديشه اش، سلولهاي بدنش مي گويند خدا

*    كسي كه محبت به خدا دارد بايد آثار محبت در ظاهرش مشهود باشد.

*      اگر ديديد محبتتان كم شده به راهتان بدانيد رفتيد به طرف دنيا، محبت اهل بيت از آنجا رفته اين يك نشانه و نشانه دوم از نشانه هاي ايجاد محبت واقعي در قلب امام صادق مي فرمايد: محب ما مردم را با محبت ما آشنا مي كند. يعني سبب مي شود مردم به ما محبت پيدا مي كنند. نتيجه محبت به خاندان عصمت و طهارت اين مي شود كه يك محب اين شيريني و حلاوت محبت به اهل بيت  بايد از او تراوش كند و به ديگران برسد. مثل عطر فروشي كه ده متر اين طرف و آن طرف مغازه اش بوي عطر مي دهد. يك محب اهل بيت بايد اينطور باشد از دور و نزديك محبتش احساس شود. دور هم مي شود عطر محبتش در ذائقه ها مانده باشد و جسم و جانشان بوي محبت بدهد. اين نشانه تكميل محبتشان است.

*    توجهات مادي و دنيايي محبت انسان را به معنويت خشك مي كند، توجهات معنوي محبت را در دل انسان قويتر و شديدتر مي كند.

*    بهترين راه براي تشخيص اينكه محبت در صراط است و تنظيم شده اونجوري كه خدا و امام زمان عليه السلام انتظار دارند بايد محبتتان را بدهيد دست حضرت. بخواهيد كه حضرت محبتتان را تنظيم كند. اين هم لازمه اش اين است كه انسان خواسته هاي قلبي خودش را بگذارد زير پا و نفسش جز آنچه حضرت مي خواهد چيزي نخواهد اينطوري شد حضرت تنظيم مي كند برايش.

*    اظهار عشق و محبت و ولي خدا خوب است ولي احساسي نبايد باشد.

*    اگر مردم مي دانستند دوست خدا چقدر پيش خدا ارزش دارد، عزيز است، با خاك پاي او به خدا تقرب مي جستند. مومن خيلي پيش خدا ارزش دارد. نيم خورده مؤمن شفاست.

*    شما به يك مؤمن به يك ولي خدا بخاطر محبتش به خدا اظهار محبت كنيد، اين مي شود اظهار محبت به خدا. هر جور اظهار محبت كنيد شما را بالا مي آورد، داريد به خدا محبت مي كنيد. من احبكم فقد احب الله.

*    سالمترين و بهترين راه براي اظهار محبت به خدا اظهار محبت و معصومين و اولياءخداست. ولي خدا دست امام زمان است.

*    اگر يك نفر مثل مرحوم حاج ملاآقاجان را پيدا كرديد اظهار محبت به او بكنيد، اطاعتش را بكنيد، بندگي اش را بكنيد، خاك پايش را هم برداريد.

*    اساس و رشد و پيشرفت شما محبت است چنام محبت كنيد در وادي محبت خودباخته باشيد كه جاي كوچكترين شك و شبهه اي نباشد. مهر محبت شما را از طرف حضرت بقيه الله مورد تأييد قرار گرفته باشد.

*    حوض كوثر واقعي است. حوضي است در همين دنيا هم مي دهند، به افرادي كه در اين وادي محبت تأييد شده باشند. حالا چطور انسان به آن محبت مي رسد؟ صادق باشد از ته دل باشد همه را جمع كند يكجا نثار امام زمان بكند. هر روز بگويد تكرار كند، پافشاري كند بگويد تا موفق بشود.

*    يك اطاعت داريم يك محبت. اطاعت يعني فرمانبرداري. اين مي شود مطيع. مثل سرباز از افسر و افسر از سردار فرمان مي برد، مؤدب مي ايستد، بله قربان، چشم قربان، مي گويد. اين اطاعت است. محبتي هم شايد نباشد. اين اطاعت ممكن است با محبت باشد و ممكن است محبت باشه ولي اطاعت نباشد. اگر اين دو را تركيب كنيد، يعني شما فرمانبردار باشيد و از روي محبت اطاعت كنيد، با دل و جان روي محبت اطاعت كنيد اين مي شود ولايت كه شما را رشد مي دهد. انما وليكم الله و رسوله و المؤمنون. آيه بعد مؤمنون بعضهم اولياء بعض

ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 13
  • کل نظرات : 4
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 20
  • آی پی دیروز : 13
  • بازدید امروز : 22
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 22
  • بازدید ماه : 25
  • بازدید سال : 47
  • بازدید کلی : 3,265
  • کدهای اختصاصی
    خرید پاپ آپ دانلود بازی قدیمی کامپیوتر دانلود آهنگ جدید